Archiwum

Wycieczka klas 3 Gimnazjum w Góry Świętokrzyskie

W dniach 25/26 września uczniowie klas 3 Gimnazjum wzięli udział w wycieczce edukacyjno – krajoznawczej po Ziemi Świętokrzyskiej.
Pierwszego dnia przyjechaliśmy do Huty Szklanej gdzie weszliśmy ścieżką dydaktyczną na Św. Krzyż. Wędrówka była bardzo przyjemna ze względu na otoczenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Na Św. Krzyżu zwiedziliśmy: opactwo pobenedyktyńskie z relikwiami drzewa Krzyża Świętego, Muzeum Misyjne Ojców Oblatów, kryptę Jeremiego Wiśniowieckiego gołoborze-rumowisko skalne, z którego rozciąga się piękny widok na Góry Świętokrzyskie. Następnie udaliśmy się  Św. Katarzyny i zwiedziliśmy Muzeum Minerałów i Skamieniałości – z jedną z najpiękniejszych w Polsce kolekcji minerałów i skamieniałości, zwiedzanie zakończone było pokazem pracy szlifierza.
Na koniec czekała na nas  Jaskinia Raj – jedna z najpiękniejszych jaskiń krasowych w Polsce.

W drugim dniu uczniowie zwiedzili Podzamcze Chęcińskie – a tam spędziliśmy bardzo naukowo czas w Centrum Nauki Leonardo da Vinci – wystawa „Człowiek – niezwykła maszyna” .
Następnie udaliśmy się do Kielc. Za pierwszy punkt na mapie Kielc  obraliśmy Kadzielnię – rezerwat geologiczny z najpiękniejszym w Polsce amfiteatrem wykutym w skale. Kolejną atrakcją był Ośrodek Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej – stare, kieleckie więzienie przekształcone w multimedialne muzeum, które zwiedzaliśmy w  połączeniu z warsztatami historycznymi.
Na sam koniec czekała na nas integracyjna gra terenowa po Kielcach – bardzo ciekawa zabawa polegająca na jak najszybszym dotarciu do celu i wykonaniu po drodze wyznaczonych zadań. Tu zakończyła się nasza przygoda i w wieczornych godzinach powróciliśmy szczęśliwie do Dębowca.